Námi předložené řešení se nesoustředilo pouze na návrh vlastního autobusového terminálu, ale řeší západní okraj centra města Pardubice v kontextu všech vazeb a důsledků navrhovaných řešení v kontaktním území.
Dopravní řešení vlastního terminálu bylo navrženo s prioritami komfortního, bezkonfliktního, bezpečného pohybu cestujících v principu - chodec neběhá mezi autobusy, ale autobusy se přizpůsobují hlavním směrům pohybu chodce. Architektonické řešení je navrženo s ohledem a respektem k nádražní budově jako nemovité kulturní památce.
Veřejné prostranství v přednádraží chápeme jako zakončení urbanizační osy města a proto by mělo plnit funkce společenské, reprezentativní a nemělo by být přetnuté frekventovanou dopravní tepnou jako většina veřejných prostranství ve městě.
Jedním ze zadaných úkolů bylo řešení propojení nádraží se sídlištěm Dukla. Navrhujeme toto propojení řěšit městskou lanovou dráhou, která by mohla mít koncové stanice v prostoru přednádraží a na ulici Teplého.
Navrhované řešení, vzhledem k tomu, že při jeho návrhu byly zohledněny vazby v širším území, zajistí z dlouhodobého hlediska možnosti dopravní obsluhy pro celé kontaktní území. Návrh zohledňuje stávající stav dopravního systému, kdy dopravní zátěže na jednotlivých úsecích v řešené lokalitě jsou velmi vysoké (24700 vozidel/den, v odpolední špičce 2500 vozidel/hod). V případě, že bude postupně dobudován dopravní systém města s jeho tangentami, které by měly snížit dopravní zátěž na sledovaných úsecích, bude toto řešení stále funkční a svými parametry bude vyhovovat dopravním nárokům této části města a svou úrovní bude odpovídat měřítku moderního krajského města.